Pagina's

vrijdag 2 november 2012

DIY Minnie Mouse outfit

Ieder jaar vier ik mijn dochters verjaardag met een bepaald thema. Ze is nu drie. Na prinses Tianna en Dora was het nu de beurt aan Minnie Mouse. Ik heb al eerder geschreven over de geweldige Minnie Mouse taart die Breg heeft gemaakt. Daarnaast wilde ik van mijn meisie natuurlijk een kleine Minnie Mouse maken. En na een beetje van pinterest en een beetje van mij, is dat toch aardig gelukt. Zie op de foto’s de Minnie Mouse outfit die ik voor haar heb gemaakt.
 
 

Ze vond het zelf ook helemaal geweldig om het op haar verjaardag te dragen. De rok heb ik gemaakt van roze en zwarte Tulle en linten die ik bij Schröder heb gevonden. Ook de zwart/witte stippeltjesstof waar ik de Minnie Mouse uit heb geknipt, heb ik hier gekocht. Daarnaast heb ik ook linten en de roze M-knoop (zie op de schouders) gevonden op de markt in Hoogvliet. Het zwarte balletpakje, de zwarte schoentjes en de zwarte diadeem heb ik gevonden bij de H&M. Via een tutorial op youtube heb ik uitgevonden hoe ik de rok in elkaar moet zetten. Hier is geen enkele naaimachine voor nodig. Het gaat puur om het knopen van tulle aan een lint. Super eenvoudig om te doen. Zie hieronder een video.


Met vilt van Pippoos heb ik de Minnie Mouse oren op de diadeem gemaakt. Een handig uitprintbaar stencil met de oren heb ik gevonden via the blog A day with lil mama Stuart.
Er zijn verschillende gelegenheden waarvoor je zo'n rok van tulle kunt maken. Denk naast verjaardagen ook aan carneval, verkleedpartijtjes, opvoeringen, etc.

Ik ontvang graag foto’s van jullie zelf gemaakt tulle outfits! Vragen zijn ook welkom.

Deel het met je vrienden als je dit bericht leuk vindt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten