Pagina's

zondag 11 november 2012

Opening nieuwe passage station Rotterdam Centraal

(Opening new passage Rotterdam Central Station)

Gisteren is de nieuwe passage van het Rotterdam Centraal station officieel geopend. Toen mijn dochtertje en ik gisteren om 10.30 uur het station binnenliepen, werden we tot onze grote verrassing onder luid applaus en bellenblaas op een rode loper onthaald. Vervolgens raakten we verder onder de indruk van de geweldige nieuwe stationshal en de kwaliteit en hoeveelheid van de winkels en alle feestelijkheden.
De nieuwe passage is het eerste deel dat sinds de renovatie van het Rotterdam Centraal station wordt opgeleverd. De passage is ruim zes keer breder dan voorheen en bevat diverse winkels. Zo heb je Villa, I am, Starbucks, Hema, Etos, Bruna, Rituals, La Place, Burger King en zelfs twee keer Albert Heijn To Go. Interessant is ook de Popup Store die nog moet komen. Ik ben benieuwd wat voor leuke concepstores hierin komen.


Verwacht wordt dat de totale renovatie van het Rotterdam Centraal station in 2013 is voltooid, ongeveer zes jaar na de start van het project. Zes jaar geleden woonde ik zelf nog achter Rotterdam Centraal en vond ik 2012-2013 nog zo ontzettend ver klinken. Nu ben ik een diploma, baan, kind en huis verder en begin ik te zien hoe geweldig dit station gaat worden. Een echte trekpleister voor Rotterdam!

Deel het met je vrienden als je dit bericht leuk vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten